Czy rowery elektryczne są warte pieniędzy? Czy rowery elektryczne są dobre?

Rowerów elektrycznych, znanych również jako e-bicykle lub e-bikes, nie należy mylić z motocyklami. Są to raczej rowery wyposażone w silnik elektryczny o różnej sile napędowej, od niskiej do wysokiej, ale nadal zachowujące zdolność do pedałowania przez kierowcę.

Wzrost popularności e-rowerów systematycznie wzrastał w stosunkowo krótkim czasie. W rzeczywistości, tak stabilnie, że według zespołu badań rynkowych NPD Group, sprzedaż e-rowerów w Stanach Zjednoczonych wzrosła o 91% w latach 2016-2017, po wzroście „ponad ośmiokrotnym” od 2014 roku.

  1. Czy rowery elektryczne są tego warte?
  2. Czy rowery elektryczne są warte pieniędzy?

Rowery elektryczne są z pewnością warte pieniędzy, biorąc pod uwagę korzyści, jakie zapewniają – zdrową dawkę ruchu, bezpłatne parkowanie, brak emisji gazów i usunięcie wady „braku mocy”, która jest kojarzona z tradycyjnym rowerem.

W tym artykule przedstawimy czym są rowery elektryczne i czy są warte tych pieniędzy, które kosztują. Mam nadzieję, że dostarczy Ci odpowiedzi, których potrzebujesz, abyś poczuł się swobodnie!

Jak więc działają rowery elektryczne?

Rowery elektryczne, czyli e-bikes, stanowią intrygujące rozwiązanie pośrednie pomiędzy tradycyjnymi rowerami i motocyklami. Posiadając infrastrukturę tradycyjnego roweru, rowery elektryczne wykorzystują baterie wielokrotnego ładowania i wbudowany silnik elektryczny, „który jest używany do napędu”.

Zasadniczo, rowery elektryczne oferują przyjazny dla środowiska sposób jazdy. Nie powodują one takich zanieczyszczeń, jak pojazdy napędzane benzyną. Dzięki temu rowerzyści mogą jeździć szybciej i dalej przy mniejszym wysiłku niż w przypadku pedałowania ręcznego.

Znane jako „ciche” i „niezanieczyszczające środowiska”, z możliwością wzmocnienia własnego pedałowania, rowery elektryczne stają się coraz bardziej znane jako szybszy i bardziej efektywny sposób transportu.

W rzeczywistości nie ma ogromnej różnicy w odczuciach między tradycyjnym rowerem a rowerem elektrycznym. Wynika to z faktu, że siła fizyczna jest nadal siłą napędową kierującą rowerem elektrycznym.

Rodzaje rowerów elektrycznych

Istnieje ważne rozróżnienie pomiędzy dwiema klasami e-rowerów: pedelecs i power-on-demand.

Te ostatnie wykorzystują przepustnicę, czyli mechanizm stosowany w motocyklach i innych pojazdach z silnikiem. W przypadku tych rowerów nie obowiązują jednak te same zasady i przepisy, co w przypadku rowerów elektrycznych ze wspomaganiem pedałowania (pedelec).

Jeśli zamierzasz korzystać lub zakupić rower elektryczny z napędem na żądanie, upewnij się, że przed rozpoczęciem manewrowania takim pojazdem zapoznasz się z przepisami ruchu drogowego obowiązującymi w Twoim miejscu zamieszkania.

Według Emmo i innych dużych firm produkujących rowery elektryczne, do korzystania z rowerów elektrycznych typu pedelec nie jest wymagane prawo jazdy, ani wykupienie ubezpieczenia. To czyni je niezwykle łatwymi w zakupie, użytkowaniu i dostępie!

Obawy dotyczące bezpieczeństwa związane z prędkością i przepisami drogowymi

Pewne obawy dotyczące bezpieczeństwa związane z erowerami elektrycznymi dotyczą braku przepisów drogowych. Wynika to prawdopodobnie z faktu, że są one dość nową klasyfikacją pojazdów.

W zależności od zastosowanego silnika, rowery elektryczne mogą osiągać prędkość do 30 mil na godzinę (lub 48 kilometrów na godzinę). Jednym z zagrożeń związanych z przepisami drogowymi, problemem, który narasta szczególnie w Chinach, jest fakt, że kierowcy korzystający z rowerów elektrycznych zazwyczaj nadal korzystają ze ścieżek rowerowych i są bardziej skłonni do łamania przepisów drogowych.

Ze względu na większą prędkość i zmotoryzowany charakter rowerów elektrycznych, poruszają się one szybciej niż tradycyjne rowery i piesi, co zwiększa prawdopodobieństwo wypadków.

W Ameryce Północnej, prezes Ontario Safety League Brian Patterson mówi: „Nie sądzę, aby dzisiejszy poziom prędkości lub ten typ pojazdów był przewidziany, gdy dyskusje (dotyczące możliwych regulacji) wokół e-rowerów rozpoczęły się około 7 lat temu.”

Obawy Pattersona wydają się wynikać z faktu, że popularność e-rowerów rośnie znacznie szybciej, niż nadążają za tym ontaryjskie przepisy. Ich dostępność, np. brak konieczności posiadania licencji na ich prowadzenie, jest punktem spornym, ponieważ nie ma procesu sprawdzania, kto je prowadzi.

Pozytywnym aspektem jest jednak to, że rosnąca popularność rowerów elektrycznych daje realną możliwość znacznego zmniejszenia zanieczyszczenia środowiska i zmniejszenia natężenia ruchu (szczególnie w miastach, w których występują zatory samochodowe).

Nie należy się jednak zniechęcać: to, że rowery elektryczne są potencjalnie szybsze niż tradycyjne, nie oznacza, że pozwalają na jazdę z niebezpieczną prędkością. Maksymalne ograniczenie prędkości dla większości rowerów elektrycznych, jak już wspomniano, wynosi 30 mph (lub 48 km/h), ale niektóre z nich są zaprogramowane na jeszcze niższą prędkość.

Jeśli planujesz zakup lub użytkowanie roweru elektrycznego, pamiętaj o zachowaniu ostrożności przy zamawianiu go i bądź świadomy swojej prędkości w stosunku do tradycyjnych rowerów, pieszych, motocykli i samochodów. Przy prawidłowym użytkowaniu, rowery elektryczne są wspaniałym sposobem na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla, a także na zapewnienie sobie trochę ruchu!

Zobacz na https://www.eu-ems.com/about.asp?event_id=100&page_id=754

Dodaj komentarz