Marketing – eksperci określający strategie dla firm

Marketing – eksperci określający strategie dla korporacji

Ze względu na ogromną liczebność adresatów promocji, z chęci zainteresowania danym produktem jak największej liczby klientów. Za reklamę są odpowiedzialni przygotowani a także przeszkoleni pracownicy, często całe firmy reklamowe. Odnajdując w sieci długopis strzykawka, znajdziemy reklamę niezwykle często zrobioną przez fachowców. Bez względu na dziedzinę, w której produkty są dostępne, założenia skutecznej reklamy zostają te same. Powinny być pokazane a także podkreślone najważniejsze zalety, jakie zawierają ten produkt. W sytuacji reklamy graficznej, odpowiadający za wybrany pomysł, grafik komputerowy ma za zadanie ukazać produkt w ten sposób, by tło a także elementy dodatkowe nie przytłumiły jego doskonałości, wręcz ją uwidoczniły. Copywriter zaś odpowiada za to, aby tekst towarzyszący obrazowi utwierdzał w przekonaniu, że produkt, jaki widzimy w postaci graficznej będzie tak dobry jak to widać, np. owoce jędrne i smaczne, naczynia wytworne i odporne na zniszczenie, obraz monitora ostry oraz doskonały.

W wypadku pracy agencji reklamowej nad pudełkiem, plakatem, albo grafiką do gazety, dokończony projekt reklamy sponsorowanej jest wysyłany do zakładu poligraficznego. Czy taka reklama odniesieprzyniesie skutek, zapytajmy siebie, czy chętniej się kupi produkt w pudełku bez wyraźnego wizerunku, czy zapakowany w grafikę ładnych owoców lubczy też czekolady. W naszym kraju zapowiedziano wprowadzenie tzw. reklam dedykowanych. Telewizja państwowa ogłosiła, iż właśnie jako jedyna w naszym kraju planuje wprowadzić reklamę dedykowaną. Reklama takiego rodzaju przywędrowała do Polski ze Stanów Zjednoczonych.

Reklama dedykowana jest reklamą ściśle dopasowaną do w tym momencie nadawanego programu. W przypadku telewizji publicznej, która zamierza taką reklamę wprowadzić, bez przerywania programów przez reklamy sponsorowane. Na czym to polega? Tak więc, reklamujemy określoną markę aut o ile za niedługi czas będzie się o tej firmie opowiadało w informacjach. Pomysł jest zupełnie dobry, ale niesie ze sobą niejakie niebezpieczeństwo. Minuta w czasie maksymalnej oglądalności może kosztować w okolicach stu tysięcy złotych.

Reklamodawcy zwracają uwagę zazwyczaj na dochód oraz dla nich łączne pokazanie przykładowo reklamy noży z doniesieniami z sali sądowej, gdzie odbywa się rozprawa przeciwko nożnikowi podejrzanemu o zabójstwo, byłoby na tyle wstrząsające, iżumocniłyby odbieranie reklamy. Tylko czy powinniśmy wspierać trend do zarobku wszystkimi sposobami? Należy zwracać czujność na pokusy i nie zawsze im ulegać. Nie przekłada się to na linki sponsorowane zawarte w sieci, które niezależnie od metody reklamowej telewizji, posiada własny, odrębny sposób polecenia i zachęcania.

Dodaj komentarz